Hatay
DOLAR26.8403
EURO28.7473
ALTIN1659.1

Black Friday sezonunda çevrimiçi ödeme dolandırıcılığı %208 arttı

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Black Friday sezonunda çevrimiçi ödeme dolandırıcılığı %208 arttı

E-ödeme sayfalarını taklit eden kimlik avı saldırıları, Black Friday dönemi yaklaşırken tekrar artmaya başladı. E-ödeme sistemleri olarak gizlenen toplam finansal kimlik avı saldırılarının sayısı, Eylül'den (627.560) Ekim 2021'e (1.935.905) iki kattan fazla artarak %208'lik bir artışa karşılık geldi. Bu ve diğer bulgular Kaspersky'nin "Black Friday 2021: Alışveriş Günü Dolandırılmadan Nasıl Geçirilir" raporunda yer alıyor.

Tatil sezonu alışveriş yapanların ve perakendecilerin ilgisini çeker. Bununla birlikte bu dönemler en büyük perakende platformlarını ve e-ödeme sistemlerini taklit eden sahte sayfalar oluşturarak çevrimiçi alışveriş yapanlardan para kazanmaktan çekinmeyen siber suçluların da gözdesidir.

2021'in ilk on ayında Kaspersky ürünleri, e-ticaret ve e-alışveriş platformlarının yanı sıra bankacılık kurumlarını hedef alan 40 milyondan fazla kimlik avı saldırısı tespit etti. Zorlu geçen 18 ayın ardından mağazalar 2021'de toparlanırken ve alışveriş yapanlar çevrimdışı alışverişe geri dönerken, Kaspersky araştırmacıları gerçek olamayacak kadar iyi satış tekliflerinde ve kimlik avı sayfalarında önemli ölçüde artış eğilimi gözlemlemedi. Bunlar perakende dolandırıcılığı girişimine işaret ediyor.

Ancak burada dikkate değer bir istisna var. 2021'de e-ödeme sistemlerini hedefleyen finansal kimlik avı girişimlerinin toplam sayısı, Eylül'den (627.560) Ekim'e (1.935.905) iki kattan fazla arttı. %208'lik bir artıştan söz ediyoruz. Bu yıl benzersiz kolaylıklar eşliğinde çeşitli ülkelerde yeni ödeme sistemlerinin tanıtıldığını gördük. Tüketici benimseme hızı arttıkça, dolandırıcılar kötü niyetli faaliyetleri yaymak için bu tür sistemlerden aktif olarak yararlanmaya başladılar.

Kaspersky ürünleri tarafından algılanan spam mektuplarının sayısında da bir artış oldu. 27 Ekim ile 19 Kasım arasındaki satış sezonunun ortasında, ay boyunca "Black Friday" kelimelerini içeren 221 745 e-posta içeren aktif bir spam e-posta yayılımı tespit edildi.

Kaspersky araştırmacıları, kimlik avı sayfalarını yaymak için hangi popüler platformların yem olarak kullanıldığını da analiz etti. Sonuçlar, toplam kimlik avı girişimi sayısına bakıldığında Amazon'un en popüler yem olduğunu gösterdi. 2021'in en popüler ikinci hedefi eBay, ardından Alibaba ve Mercado Libre oldu.

Kaspersky Güvenlik Uzmanı Tatyana Shcherbakova, şunları söyledi: “Black Friday sezonunda her zaman yoğun bir dolandırıcılık faaliyetine tanık oluyoruz. Bu kez belki biraz daha beklenmedik olan durum e-ödeme sistemlerine gösterilen ilgi. Popüler ödeme sistemlerini taklit eden saldırılarda %208 oranında artış keşfettik. Her yeni ödeme uygulaması, dolandırıcılar tarafından potansiyel kullanıcıları sömürmek için yeni bir fırsat olarak görülüyor. Dolayısıyla verilerinizi ve mali durumunuzu korumak için, çevrimiçi ödeme sayfasının güvenli olduğundan emin olmak iyi bir alışkanlık olacaktır. Örneğin adreslerin http yerine HTTPS ile başladığından ve adres yanında bir kilit simgesi gördüğünüzden emin olun.” 

Black Friday hileleri ve dolandırıcılığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için Securelist.com adresini ziyaret edin.

Black Friday'de bu yıl sunulan en iyi fırsatların tadını çıkarmak için aşağıdaki güvenlik tavsiyelerine uyduğunuzdan emin olun:

  • Hem bilgisayarınızda hem de mobil cihazınızda kötü amaçlı ekleri tanımlayan ve kimlik avı sitelerini engelleyen Kaspersky Security Cloud gibi güvenilir bir güvenlik çözümü kullanın
  • Bankalardan, e-ödeme uygulamalarından veya alışveriş portallarından gelen e-postalardaki ekleri açmayın, gönderen özellikle ısrar ediyorsa bağlantılara tıklamayın. Doğrudan resmi web sitesine gitmek ve oradan hesabınıza giriş yapmak daha akıllıca olacaktır.
  • Herhangi bir bilgiyi doldurmadan önce URL'nin biçimini veya şirket adının yazılışını iki kez kontrol edin. Yorumları okuyun, alan adı kayıt verilerini kontrol edin.
  • Gerçek olamayacak kadar iyi görünen tekliflere karşı dikkatli olun. 

Kaspersky hakkında

Kaspersky, 1997 yılında kurulan dünya çapında bir siber güvenlik ve dijital gizlilik şirketi. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelindeki işletmeleri, önemli altyapıları, devletleri ve tüketicileri korumak için güvenlik çözümlerini ve hizmetlerini sürekli olarak dönüştürüyor. Şirketin kapsamı güvenlik portföyü, sofistike ve gelişen dijital tehditlerle savaşmak için önde gelen uç nokta korumasını ve bir dizi özel güvenlik çözümünü ve hizmetini içerir. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunuyor ve 240.000 kurumsal müşterinin kendileri en önemli varlıklarını korumasına yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi için www.kaspersky.com adresini ziyaret edin.


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Aksigorta, ‘Hayata Devam Türkiye’ Deprem Tırını AKUT’a Bağışlıyor Önceki Haber

Aksigorta, ‘Hayata Devam Türkiye’ Deprem...

PEPSICO, 50 MİLYON KİŞİNİN Sonraki Haber

PEPSICO, 50 MİLYON KİŞİNİN 

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar