Hatay
DOLAR41.477
EURO48.8497
ALTIN4985.1

Kozmetik pazar büyüklüğü 15 milyar TL’ye ulaştı

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Kozmetik pazar büyüklüğü 15 milyar TL’ye ulaştı
Kozmetik sektörü pandemiye rağmen büyüyen sektörler arasında yer alıyor. Pandeminin değiştirdiği alışkanlıklarla birlikte kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 oranında büyüme kaydediyor. Konuyla ilgili ortaya konan veriler, kozmetik ihracatının 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 2,7 artış göstererek 953,3 milyon dolara ulaştığını ortaya koyuyor. Konuyla ilgili Laber Organik Genel Müdürü Levent Kahrıman, yaşanan büyüme ile birlikte kozmetik yurt içi pazar büyüklüğünün 15 milyar TL’ye ulaştığına dikkat çekti.Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı rapora göre, kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 oranında büyüme kaydediyor. Veriler, yaşanan bu büyümenin pandemi sektörü ile birlikte iki katına çıktığını ortaya koyuyor. Bu anlamda, 2020 'de 550 milyar dolar olan dünya kozmetik pazar büyüklüğünün 2025 yılında 760 milyar dolar olması bekleniyor. İHRACATIN ARTMASI ÜRÜNLERİ GELİŞTİRİYOR Kur oranlarının yükselişte olması tüketicileri yerli ürünlere teşvik ediyor. Konuyla ilgili, Laber Organik Genel Müdürü Levent Kahrıman, “İthalatın azalırken ihracatın artması, kozmetik sektörünü farklı kılan unsurlar arasında yer alıyor. Kozmetik üreticilerinin, ürün çeşitlendirmeye yönelik çalışmaları, Ar-Ge yatırımları ve dünya trendlerini takip etmeleri de ithalatın azalmasında büyük rol oynuyor. Ayrıca, kurdaki yükseliş ve ek vergiler ihracatı artırıp yerli ürün çeşitliliğinin de gelişmesinde rol oynuyor” dedi. Kahrıman, “Pandemi sürecinde her ne kadar alışkanlıklar değişmiş ve insanlar evlerinden daha az çıkmış olsa da her yıl büyüme kaydeden kozmetik sektörü, geçen yılda da büyümeye devam etti. Pandeminin ilk zamanlarında mağazaların kapanmasıyla beraber, e-ticarette dezenfektan, sabun ve hijyen ürünlerinin online satışa sunulması ile kozmetik ürünlerine olan talep yeniden arttı ve sektör yeniden canlandı” diye konuştu. TÜRKİYE, ORGANİK TARIMLA ATILIM YAPABİLİR Organik kozmetik sektörünün dünya çapında yüzde 10 oranında büyüdüğünü kaydeden Kahrıman, “Türkiye, kozmetik sektörünün önemli girdilerinden biri olan bitkilerin çeşitliliği açısından diğer ülkelere kıyasla çok zengin. Bu bitkilerin organik tarımla elde edilmesi de sektör için çok önemli bir kazanım olacak. Buna ek olarak, bizim bilhassa üzerinde durduğumuz bir diğer nokta sürdürülebilir kozmetik ve sürdürülebilir kozmetik tarımı. Bu anlamda, sürdürülebilirliğe önem veren, organik ve vegan kozmetik üretimi yapan bir marka olarak 15 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki yıllarda ise, 25 ülkeye ihracat gerçekleştirme hedefimiz bulunuyor” şeklinde konuştu.Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

Kozmetik sektörü pandemiye rağmen büyüyen sektörler arasında yer alıyor. Pandeminin değiştirdiği alışkanlıklarla birlikte kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 oranında büyüme kaydediyor. Konuyla ilgili ortaya konan veriler, kozmetik ihracatının 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 2,7 artış göstererek 953,3 milyon dolara ulaştığını ortaya koyuyor. Konuyla ilgili Laber Organik Genel Müdürü Levent Kahrıman, yaşanan büyüme ile birlikte kozmetik yurt içi pazar büyüklüğünün 15 milyar TL’ye ulaştığına dikkat çekti.

Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı rapora göre, kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 oranında büyüme kaydediyor. Veriler, yaşanan bu büyümenin pandemi sektörü ile birlikte iki katına çıktığını ortaya koyuyor. Bu anlamda, 2020 'de 550 milyar dolar olan dünya kozmetik pazar büyüklüğünün 2025 yılında 760 milyar dolar olması bekleniyor.

 

İHRACATIN ARTMASI ÜRÜNLERİ GELİŞTİRİYOR

 

Kur oranlarının yükselişte olması tüketicileri yerli ürünlere teşvik ediyor. Konuyla ilgili, Laber Organik Genel Müdürü Levent Kahrıman, “İthalatın azalırken ihracatın artması, kozmetik sektörünü farklı kılan unsurlar arasında yer alıyor. Kozmetik üreticilerinin, ürün çeşitlendirmeye yönelik çalışmaları, Ar-Ge yatırımları ve dünya trendlerini takip etmeleri de ithalatın azalmasında büyük rol oynuyor. Ayrıca, kurdaki yükseliş ve ek vergiler ihracatı artırıp yerli ürün çeşitliliğinin de gelişmesinde rol oynuyor” dedi.

 

Kahrıman, “Pandemi sürecinde her ne kadar alışkanlıklar değişmiş ve insanlar evlerinden daha az çıkmış olsa da her yıl büyüme kaydeden kozmetik sektörü, geçen yılda da büyümeye devam etti. Pandeminin ilk zamanlarında mağazaların kapanmasıyla beraber, e-ticarette dezenfektan, sabun ve hijyen ürünlerinin online satışa sunulması ile kozmetik ürünlerine olan talep yeniden arttı ve sektör yeniden canlandı” diye konuştu.

 

TÜRKİYE, ORGANİK TARIMLA ATILIM YAPABİLİR

 

Organik kozmetik sektörünün dünya çapında yüzde 10 oranında büyüdüğünü kaydeden Kahrıman, “Türkiye, kozmetik sektörünün önemli girdilerinden biri olan bitkilerin çeşitliliği açısından diğer ülkelere kıyasla çok zengin. Bu bitkilerin organik tarımla elde edilmesi de sektör için çok önemli bir kazanım olacak. Buna ek olarak, bizim bilhassa üzerinde durduğumuz bir diğer nokta sürdürülebilir kozmetik ve sürdürülebilir kozmetik tarımı. Bu anlamda, sürdürülebilirliğe önem veren, organik ve vegan kozmetik üretimi yapan bir marka olarak 15 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki yıllarda ise, 25 ülkeye ihracat gerçekleştirme hedefimiz bulunuyor” şeklinde konuştu.


Kaynak: (BHA) - Beyaz Haber Ajansı

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Kaan Sekban’la Alt Tarafı Bi’ Talk Show Yeni Sezonu ile beIN CONNECT’te Başlıyor!Önceki Haber

Kaan Sekban’la Alt Tarafı Bi’ Talk Show...

DEÜ’nün spor etkinlikleri nefes kestiSonraki Haber

DEÜ’nün spor etkinlikleri nefes kesti

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar